Episodul 1
Promisiuni deșarte
De îndată ce intră pe ușa unei companii de asigurări, noului
recrut îi este spălată mintea și în loc i se implantează imaginea unei grămezi
uriașe de bani. I se insuflă convingerea că a ajuns într-un rai financiar, unde
nu trebuie să facă mare lucru pentru niște săculeți cu bani auriți.
Dar să tragem și noi cu urechea și să aflăm cam ce se spune
la un interviu.
Mai mult sau mai puțin direct, agentul îi spune recrutului
că nu o să aibă o parte fixă de salariu. Dar să nu se îngrijoreze, că nu o să-i
simtă lipsa. În loc de asta, o să primească o ploaie de comisioane pentru
fiecare poliță încheiată. O să adune mai mulți bani decât și-ar putea imagina
și nu o să mai vrea niciodată să se întoarcă la un job mediocru și banal.
Și acum recrutul, cu puțina gândire logică rămasă, întreabă:
Dar unde găsesc clienții?
De fapt, asta era și singura întrebare la care trebuia să se
gândească. Este problema tuturor agenților de asigurări. Toți se gândesc de
unde să mai scoată niște clienți, care mai de care mai avuți și dispuși să
plătească cât mai mult pentru o poliță.
Agentul îl liniștește și în privința asta. Doar nu o să-l
lase de izbeliște, o să îl ajute ei. O să îi dea liste întregi cu potențiali
clienți. Și dacă se ajunge la asta, sunt dispuși chiar și să înregistreze
polițe făcute de ei pe numele recrutului, că să încaseze și el ceva.
Hai să vedem ce se ascunde în spatele acestei binevoințe duse
la extrem, să citim puțin printre rânduri.
În primul rând, acele liste de clienți primite nu sunt
oferite pentru reușita recrutului, ci tot pentru bunăstarea agentului. Atâta
timp cât respectivul recrut este sub coordonarea agentului, tot ce realizează
el merge direct în buzunarul șefului. Recrutul nu încasează nimic dacă nu
atinge o anumită sumă pe lună. Ce se mai poate afla pe aceste liste? Și
potențiali recruți. De ce vor teamleaderii să aibă cât mai mulți subordonați?
Un prim răspuns logic ar fi (și chiar este) – pentru a aduna cât mai multe
polițe în echipa lui și pentru a primii cât mai multe comisione. Dar mai există
și alt motiv, care are legătură cu următorul paragraf.
De ce ar vrea un agent să-și cedeze o poliță? Doar așa, din
simpatie pentru recrutul lui? Chiar atât de mult să-i pese de soarta subordonatului
său? Hai să nu ne înduioșăm prea mult, că nu avem de ce. Adevărul este cu totul
altul – recrutul nu se activează, dacă nu încheie o poliță. Apoi, dacă recrutul
nu se activează, agentul nu își primește partea care i se cuvine pentru
aburirea unei noi persoane. Să zicem 50 euro pentru fiecare om recrutat și
activat ca agent.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu